فروردین ۹, ۱۴۰۳
غیردولتی نیوز \ لوگو

آموزش مجازی در کنار حضور دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر از مهرماه

  • خرداد ۱۷, ۱۴۰۰

آموزش مجازی در کنار حضور دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر از مهرماه

 

 

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه در سال تحصیلی جدید از تجربه و زیرساخت آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری ‌استفاده می‌کند.

سید احمد معتمدی افزود: امیدواریم با توجه به وعده‌های داده شده برای واکسیناسیون دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه ها توقف آموزش حضوری مراکز آموزش عالی تا مهرماه حل شود.

وی ادامه داد: تداوم آموزش مجازی بیش از این جایز نیست، هرچند در این مدت شیوع ویروس کرونا سعی شده کیفیت تدریس و یادگیری تا حد بسیاری حفظ شود.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآورشد: دانشجویان علاوه بر دروس نظری، بخش های عملی و پروژه‌ نیز دارند که در آموزش مجازی به آنها لطمه وارد می‌شود.

معتمدی خاطرنشان کرد: همچنین فارغ التحصیلی دانشجویان با تحصیلات تکمیلی در آموزش صرف مجازی به مشکل بر می‌خورد و از این‌رو برنامه‌ریزی ها به گونه‌ای صورت گرفته که از مهرماه آموزش به صورت حضوری دایر شود.

وی با بیان این که زیرساخت‌های مناسبی برای آموزش مجازی ایجاد شده است، گفت: از مهرماه در کنار حضور استادان و دانشجویان و برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری از مزیت آموزش مجازی و تجربه کسب شده در این زمینه نیز استفاده می‌شود.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین درباره بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی از مهرماه  اظهار داشت: خوابگاه‌های دانشجویی در حال حاضر نیز فعال هستند و به اقتضای شرایط بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ نفر برای انجام امور اضطراری مانند دفاع از پایان نامه حضور دارند.

معتمدی با بیان این که افزایش ظرفیت مناسبی در بحث خوابگاه‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر بحث واکسیناسیون به درستی انجام شود و کلاس‌های درس از مهرماه به صورت حضوری دایر باشد، می توانیم خوابگاه‌ها را باز کنیم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی از ابتدای اسفندماه سال ۹۸ تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و پس از آن آموزش‌ها به صورت مجازی تداوم یافت.

در حال حاضر با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، قرار است واکسیناسیون دانشجویان و استادان در تابستان صورت گیرد و در نهایت مراکز آموزشی از مهرماه فعالیت خود را به صورت حضوری ادامه دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *