فروردین ۹, ۱۴۰۳
مؤسسه آموزش عالی زند شیراز / غیردولتی نیوز

«نخستین همایش ملی دستاوردهای نوین در آموزش، ادبیات و مترجمی زبان انگلیسی» به میزبانی مؤسسه آموزش عالی زند شیراز

  • خرداد ۷, ۱۴۰۰

«نخستین همایش ملی دستاوردهای نوین در آموزش، ادبیات و مترجمی زبان انگلیسی» به میزبانی مؤسسه آموزش عالی زند شیراز و با همکاری دانشگاه شیراز، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، انجمن TELLSI و پایگاه سیویلیکاهمایش ملی دستاوردهای نوین در آموزش

 

مراسم افتتاحیه «نخستین همایش ملی دستاوردهای نوین در آموزش، ادبیات و مترجمی زبان انگلیسی» برگزار شد. این مراسم به میزبانی مؤسسه آموزش عالی زند شیراز و با همکاری دانشگاه شیراز، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، انجمن TELLSI و پایگاه سیویلیکا در سالن همایش‌های مؤسسه آموزش عالی زند شیراز با حضور مسئولین دانشگاه شیراز، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، رئیس همایش، دبیر علمی، دبیر اجرایی و سایر دست‌اندرکاران به صورت مجازی برگزار گردید.

پیشتازی دانشگاه زند در پژوهش

رئیس مؤسسه و رئیس همایش، ضمن خوشامدگویی به حاضرین در مراسم و مخاطبین مجازی، از همکاری سایر دانشگاه‌ها در برگزاری این رویداد مهم قدردانی نمود. او خاطر نشان ساخت که اندیشه همایش بر اهمیت زبان انگلیسی به عنوان زبان گسترش دانش روز متمرکز است و آرزو می کنیم زبان فارسی، که زبان عشق و عرفان و مهرورزی است زبان همه اندیشمندان عالم باشد. مهدی مخبری در ادامه اظهار داشت: ما زبان‌شناسان و دانشمندان علم زبان را پیام‌رسان «پندار» و «گفتار» خداوند حکیم می‌دانیم و وجود آنان را ارج می‌نهیم. وی در ادامه افزود: مؤسسه آموزش عالی زند شیراز افتخار دارد که اکنون پس از شانزده سال از آغاز فعالیت خود که با رشته زبان و ادبیات انگلیسی شروع شد، اکنون با داشتن نزدیک به ۴۰ رشته آموزشی و حدود ۹۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، بزرگ‌ترین مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی استان و جنوب کشور محسوب می‌شود. همچنین این مؤسسه در نظر دارد تا افزون بر آموزش، با افزایش توان خود در پژوهش، مهارت‌آموزی، کارآفرینی و ثروت‌آفرینی علمی جایگاه خود را به عنوان دانشگاه نسل سوم و چهارم ارتقا ببخشد. این همایش بخشی از رسالت این مؤسسه برای حضور در مجامع علمی و اجتماعی و کمک به پیشرفت کشور ایران اسلامی است.

منظمترین مؤسسه آموزش عالی در جنوب کشور

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با ذکر این نکته که مؤسسه آموزش عالی زند شیراز بزرگ‌ترین و منظم‌ترین مؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی غیر دولتی در استان و جنوب کشور می‌باشد و ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش به ذکر اهمیت پژوهش و کارآفرینی در حوزه علوم انسانی اشاره نمود. دکتر محمد جواد دهقانی همچنین حوزه‌های مختلف علوم انسانی و پژوهش را از دیدگاه علمی بررسی و به ارائه راهکارهای توانمند سازی محققان در توسعه پژوهش‌های کاربردی پرداخت. وی در ادامه به نقش آموزش زبان انگلیسی و همچنین آموزش زبان فارسی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه کلیه مقالات منتشر شده در مجلات علمی معتبر به زبان انگلیسی است باید به اهمیت تبدیل زبان فارسی به انگلیسی و برعکس اشاراتی داشته باشیم. با معرفی پایگاه‌های الکترونیک مختلف، توجه پژوهشگران را به درخواست پذیرش مقاله در مجلات علمی معتبر معطوف کنیم. وی ضمن معرفی خدمات مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری که در حال حاضر امکان دسترسی رایگان علاقه‌مندان به مجلات علمی معتبر و نشریات را امکان پذیر ساخته به معرفی پایگاه الکترونیکی پرداخت که در آن مجلات علمی ISI دارای اهمیت کمتر معرفی شده است. او اضافه کرد، در این پایگاه بیش از ۱۶ هزار عنوان مجله وجود دارد که علاقه‌مندان به نشر آثار پژوهشی باید قبل از درخواست انتشار به اعتبار مجله مورد نظر توجه نمایند. دکتر دهقانی در پایان از همت مؤسسه آموزش عالی زند شیراز در برگزاری همایش تشکر کرد.

قدردانی از برپایی همایش در کشاکش کرونا

در ادامه این مراسم معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز ابتدا نگاهی به سیاست‌های این مؤسسه در سه حوزه آموزش، پژوهش و کارآفرینی اشاره کرد و آن را از بزرگ‌ترین و معتبرترین مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی جنوب کشور برشمرد. سید محمد جواد زبرجد با اشاره به سختی‌های برگزاری چنین همایش‌هایی که در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا برنامه‌ریزی صورت گرفته در اجرای دقیق کنفرانس قدردانی نمود. وی در بیاناتی به توجه پژوهشگران جوان به نقش و اهمیت پژوهش در پویایی دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی کشور اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: با بررسی‌های انجام شده در سطح دانشگاه شیراز، مؤسسه آموزش عالی زند شیراز به عنوان یک مؤسسه پویا در این حوزه خود را نشان داده است. دبیر علمی همایش به نقش کنفرانس‌ها در ارائه دیدگاه‌های جدید به جهان علم اشاره نمود و عنوان کرد؛ پژوهش با ایده‌های سازنده یک پل ارتباطی میان دستاوردهای گذشته و آینده می‌باشد.

حضور پژوهشگرانی ارزنده در همایش ملی

پروفسور فیروز صدیقی در ادامه به معرفی سخنرانان کلیدی این همایش پرداخت و از اعضای هیئت مؤسس و استاد بازنشسته دانشگاه شیراز به دلیل پشتیبانی و حمایت از این رویداد سپاسگزاری نمود. پروفسور ناصر رشیدی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و دبیر علمی همایش به ارائه اهداف کنفرانس بر مبنای گردهمایی محققان از سراسر کشور در راستای تبادل ایده‌ها و تشویق نوآوری در آموزش پرداخت. وی در ادامه به ارائه چارچوب کلی همایش و گزارش کارگاه‌های تخصصی برگزار شده اشاره نمود. وی همچنین خاطر نشان ساخت که این رویداد می‌تواند روشنگر افق‌های پژوهشی جدیدی در حوزه‌های آموزش، ادبیات، مترجمی و زبان شناسی باشد. دبیر اجرایی همایش به معرفی کنفرانس و برگزاری آن در شرایط بحرانی ویروس کرونا پرداخت و با معرفی مؤسسه آموزش عالی زند شیراز، آن را یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین مؤسسات آموزش عالی در سطح کشور و به‌ویژه منطقه جنوب برشمرد. دکتر شیوا صدیقی از حامیان ارزشمند کنفرانس از جمله دانشگاه شیراز، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، انجمن TELLSI و پایگاه سیویلیکا در سالن همایش‌های مؤسسه آموزش عالی زند شیراز با حضور مسئولین دانشگاه شیراز قدردانی نمود و اعلام کرد؛ همراهی و مشارکت هریک از حامیان، مجریان و دست‌اندرکاران باعث گردید شاهد برگزاری این همایش بزرگ در سطح ملی باشیم. در ادامه، وی به گزارش آماری همایش از زمان پذیرش آثار پرداخت. وی گفت: در مجموع بیش از ۲۳۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که با همکاری ۵۸ داور از بهترین اساتید دانشگاه‌های کشور ۸۴ مقاله برای ارائه شفاهی و ۳۷ به عنوان پوستر مورد پذیرش قرار گرفتند. وی در ادامه به بیان این نکته که ۶۰ درصد از اعضای کمیته علمی این همایش از اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور در حوزه آموزش، ادبیات و مترجمی زبان انگلیسی هستند پرداخت. در ادامه سخنرانان به ارائه مقالات خود به صورت مجازی پرداخته و همچنین در طول همایش سخنرانان کلیدی، پروفسور فریده پورگیو عضو محترم هیئت علمی بازنشسته دانشگاه شیراز، پروفسور قنسولی استاد دانشگاه فردوسی مشهد و پروفسور جلیلی‌فر استاد دانشگاه شهید چمران اهواز به سخنرانی پرداختند. گفتنی است این کنفرانس با ارائه بیش از ۱۲۰ مقاله در قالب سخنرانی و پوستر که به صورت موازی انجام گردید ادامه یافت. کنفرانس در ساعت ۲۰ با اجرای مراسم اختتامیه و انتخاب و معرفی مقالات برتر و اهداء لوح به برگزارکنندگان به پایان رسید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *