فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
غیردولتی نیوز \ ساختمان نیم ساخته

وجود بیش از ۲میلیون مترمربع ساخت و ساز ناتمام در دانشگاه‌های کشور

  • خرداد ۶, ۱۴۰۰

وجود بیش از ۲میلیون مترمربع ساخت و ساز ناتمام در دانشگاه‌های کشور

 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر ۲ و ۶ دهم‌ میلیون مترمربع ساخت و ساز نیمه‌ تمام در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۵۵درصد است.

 

محمدتقی نظرپور در بازدید از دانشگاه نیشابور افزود: برای تکمیل هر مترمربع از این طرح‌ها حدود ۴۰ میلیون ریال نیاز است.

 

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تا کنون فضاهای موجود و در دست احداث دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کل کشور از ۱۱.۰۶ به ۱۷ میلیون متر مربع رسید و طی این مدت فضای آموزشی از ۵.۲ به ۷.۲میلیون متر مربع و فضاهای غیرآموزشی از ۶.۴ به ۹.۸ میلیون متر مربع رسیده که نشان دهنده رشد مناسب سرانه‌های دانشگاهی است ولی به دلیل رشد جمعیت دانشجویی باید تلاش مضاعفی برای افزایش این فضاها انجام گیرد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به این که منابع مالی آموزش عالی صرفا از طریق دولت قابل تامین‌ نیست به همین خاطر تنوع بخشی به منابع مالی آموزش عالی در دستور کار قرار دارد تا دانشگاه‌ها از محل آموزش، پژوهش، طرح‌های برون سازمانی و کشوری درآمد کسب کنند.

 

نظرپور افزود: پارسال صددرصد اعتبارات جاری دانشگاه‌های کشور تخصیص داده شد و حدود ۸۵درصد از اعتبارات عمرانی هم در بخش تعمیرات در دانشگاه‌های کشور جذب شد.
وی اضافه کرد: در بخش مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف انرژی مدیریت سبز در کل دانشگاه‌های کشور در دستور کار قرار گرفته و برای اجرایی شدن آن ۲۷۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بنیادهای خیرین در حوزه آموزش عالی کشور از ۶ مورد در سال ۱۳۹۲ به ۷۵ مورد در سال ۱۳۹۹ رسیده و مجموع کمک‌ این بنیادها در برنامه ششم توسعه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

نظرپور افزود: وزیر علوم در نامه‌ای به رییس جمهوری درخواست کرده که واکسیناسیون دانشگاهیان که شامل اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و خانواده‌های ایشان می شود در اولویت قرار بگیرد و تا قبل از شهریور ماه اجرایی شود و در صورت اجرای طرح واکسیناسیون کرونا برای دانشجویان و استادان در مهرماه آینده کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌ شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *