اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
مجلس شورای اسلامی | غیردولتی نیوز

کمیسیون آموزش مجلس با تجمیع دانشگاه‌ها مخالفت کرد

  • اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

کمیسیون آموزش مجلس با تجمیع دانشگاه‌ها مخالفت کرد

 

آمل- عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با مخالفت اعضای این کمیسیون تجمیع دانشگاه‌ها که وزارت علوم به دنبال عملیاتی کردن آن بود، متوقف شد.

 

رضا حاجی پور عصر شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه تخصصی فناوری نوین شهرستان آمل افزود: متأسفانه وزارت علوم، بدون اطلاع و ارائه طرح و یا لایحه‌ای با مجوزی که از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته بود، خواستار تجمیع دانشگاه‌های سراسر کشور شده بود.

 

وی در توضیح این اقدام وزارت علوم در تجمیع دانشگاه‌ها اضافه کرد، به طور میانگین دریک استان چند واحد دانشگاهی مستقل کاری و عملکردی مالی زیرمجموعه وزارت علوم فعالیت می‌کنند که وزارت علوم، تحقیقات و آموزش عالی کشور در توجیه کاری خود خواستار تجمیع همه این واحدهای دانشگاهی زیر مجموعه یکی از دانشگاه‌های مراکز استان‌ها شد.

 

حاجی پور که نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی هست، به وجود ۶۴ واحد دانشگاه معتبر دولتی در کشور اشاره کرد و گفت، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص پس از برگزاری چندین جلسه کارشناسی به طور جدی مخالفت خودش را اعلام کرده و دلایل مخالفت خود را نیز به وزیر علوم در کمیسیون و نیز صحن علنی مجلس نیز اعلام کرد.

 

وی اضافه کرد، که کمیسیون آموزش مجلس همچنان تاکید زیادی به مستقل بودن دانشگاه‌ها در هر شهرستان که زیر نظر وزارت علوم هست دارد به صورت مستقل و متمرکز درهمان شهرستان مدیریت و به فعالیت خودش ادامه دهد.

 

آمل میزبان اعضای کمیسیون آموزش مجلس

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، همچنین از برگزاری دومین نشست دوره‌ای اعضای این کمیسیون در ماه‌های آینده به میزبانی مازندران در شهرستان آمل خبر داد.

حاجی پور ادامه داد، نخستین جلسه استانی این کمیسیون در مشهد مقدس برگزار و در پایان همان جلسه میزبانی شهرستان آمل مطرح که مورد موافقت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری این جلسه و نیز شرایط آن در شهرستان آمل در حال انجام هست، تصریح کرد، جلسه استانی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس و اعضای این کمیسیون، وزرا و معاون وزرای علوم، تحقیقات و آموزش عالی کشور و وزارت آموزش و پرورش و نیز مسئولان اجرایی استان برگزار خواهد شد که قطعاً برای توسعه و ارتقای آموزشی وعلمی مازندران وشهرستان آمل تأثیرگذار خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *