فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
منصور غلامی | وزیرعلوم تحقیقات وفناوری دولت دوازدهم

ساماندهی آموزش عالی جزو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و لازم الاجراست

  • اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۰

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

ساماندهی آموزش عالی جزو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و لازم الاجراست

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، با اشاره به نکاتی چند در خصوص اهمیت اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی، گفت: همانطور که بارها بیان و تاکید شده است؛ این طرح جزو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و لازم‌الاجراست.

وی افزود: طرح ساماندهی آموزش عالی پس از دو سال کار کارشناسی، به شورای عالی انقلاب فرهنگی عرضه و طی برگزاری جلسات مختلف و متعدد و پس از بررسی‌های دقیق، به عنوان طرح قابل اجرا تایید شده و به وزارت علوم ابلاغ شده است. لذا وزارت علوم موظف است با توجه به اهمیت اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این طرح را به صورت دقیق و مطالعه شده اجرا کند که البته این کار با نظرخواهی و دریافت پیشنهادات دانشگاه‌ها انجام شده است و در حین اجرا نیز آماده دریافت نظرات کارشناسی شده و مستند هستیم.

دکتر غلامی ادامه داد: نکته دوم در خصوص ماموریت‌های کلان آموزشی، پژوهشی است که این موضوع بر اساس ظرفیت‌های محلی، منطقه‌ای و ملی دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد و لازم است بر اساس آن تغییرات مورد نیاز در برنامه راهبردی موسسات صورت گیرد.

این مقام همچنین یادآور شد: رشته‌های تحصیلی، گرایش‌ها و ظرفیت پذیرش نیز از اختیارات شورای گسترش است و بر اساس مصوبات این شورا تعیین می‌شود.

دکتر غلامی در پایان با اشاره به اهمیت اجرای این طرح و هدف از اجرای آنکه کیفی‌سازی و ارتقا آموزش در سطح کلان است، اظهار داشت: انتظار این است که روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با تبیین دقیق این طرح در بین مسئولان استانی از مطرح شدن مسائل و مطالبی که بعضاً ناآگاهانه عنوان می‌شود جلوگیری کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *