فروردین ۲۸, ۱۴۰۳
دانشگاه آزاد اسلامی | لوگو

سهم دانشگاه آزاد از آموزش عالی ۴۰ درصد است

  • اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۰

سهم دانشگاه آزاد از آموزش عالی ۴۰ درصد است/ ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داریم

رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره سهم دانشگاه آزاد از آموزش عالی کشور پرداخت.

 

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی در مراسم هشتمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز با حضور طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک پدیده ارزنده و مهم است و در زمینه جذب دانشجویان خارجی سرآمد است.

او ادامه داد: این دانشگاه بر اساس اخلاص و با حمایت امام خمینی (ره) حدود ۴۰ سال است که تاسیس شده و ۴۰ درصد از آموزش عالی کشور را دانشگاه آزاد اسلامی پوشش می‌دهد.

رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر می‌خواهیم به جایی برسیم، راه آن پژوهش و وارد شدن به عرصه علمی دارد. دانشگاه آزاد اسلامی دارای ۲۴ هزار عضو هیئت علمی است که همگی نخبه هستند. باید از اساتید ایرانی در دانشگاه‌ها استفاده کنیم و نیازی به استفاده از اساتید خارجی در دانشگاه‌ها نیست.

رئیس کمیسسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از برکات دانشگاه آزاد، بهره‌وری است ادامه داد: باید شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد گسترش یابد. در قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس، توجه خوبی به دانشگاه آزاد اسلامی شده است. در حال حاضر ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم درصورتی که نظر رهبر انقلاب این است که به ۴۰۰ هزار مورد برسد.

رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: در قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، انتقال فناوری از چین مطرح شده و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی باید به اوج برسد. رهبر انقلاب در زمانی که رئیس‌جمهور بودند پیگیر تاسیس رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی بودند و سهم ۴۰ درصدی دانشگاه آزاد از آموزش پزشکی کشور مدیون رهبر انقلاب نیز است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *