اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
دانشگاه آزاد | سردر

املاک دانشگاه آزاد مشکل مالی ۱۰۰ سال آینده این دانشگاه را برطرف می کند

  • اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰

رییس کمیسیون آموزش مجلس :

املاک دانشگاه آزاد مشکل مالی ۱۰۰ سال آینده این دانشگاه را برطرف می کند

 

 

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه گاها دانشگاه آزاد گله مند است که هزینه ها زیاد است واز افزایش شهریه نیز جلوگیری می شود، گفت: دانشگاه آزاد در بهترین نقاط شهرهای ایران دارای املاک فراوانی است و این سرمایه می تواند مشکلات مالی ۱۰۰ سال آینده این دانشگاه را مرتفع کند.

 

 

همزمان با چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، آئین هشتمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری «فرهیختگان» با تقدیر از برگزیدگان این جشنواره شامگاه سه شنبه با حضور محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد و جمعی از مسوولان این دانشگاه برگزار شد.

علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم در این آیین در سخنانی با بیان اینکه، دانشگاه آزاد اسلامی یک پدیده بسیار ارزنده و مهمی برای کشور است افزود: امروز در شورای انقلاب فرهنگی عنوان شد که ایران در پذیرش دانشجوی خارجی چهلم است و گفته شد که اگرآمار دانشگاه آزاد لحاظ شود به رتبه ۱۸ یا ۱۹ خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه، اساس شکل گیری دانشگاه آزاد بر اساس اخلاص بوده است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه تاکنون قریب به شش میلیون نفر دانش آموخته داشته است و در حال حاضر ۴۰ درصد آموزش عالی و پزشکی کشور مربوط به این دانشگاه است.

 

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود:: دانشگاه آزاد در کشور به طور واقعی به یک مجموعه اثرگذار تبدیل شده است و این توفیق بسیار بالایی است.

وی با تاکید یر اینکه، در حال حاضر دنیا، دنیای پژوهش و فناوری است، اظهار کرد:اگر بخواهیم در دنیا به جایی برسیم راه آن تنها تحقیق و پژوهش و ورود به دنیای علم و فناوری است.

منادی با اشاره به اینکه، دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر از ۲۴ هزار نفر استاد و نخبه برخوردار است، گفت، گاها گفته می شود که تعداد دانشجوی این دانشگاه کمتر شده است یا هزینه ها زیاد است اما سرمایه ملکی این دانشگاه نیز که در واقع سرمایه مردمی است در کشور زیاد است و می تواند صد سال این دانشگاه را جلو بیاندازد.

وی افزود:یک زمانی ملک سوهانک را خریده اید ۶۰۰ میلیارد تومان الان چقدر ارزش دارد، دانشگاه آزاد در بهترین مناطق تهران و شهرستان ها دارای ملک است.

این نماینده مجلس یازدهم در بخش دیگری با تاکید براینکه، رونق علم در حقیقت در گرو کمک از اساتید و دانشگاه های خارجی است افزود: در دانشگاهی که اساتید خارجی برخوردار نباشد آن دانشگاه با مشکل مواجه خواهد شد، هرچند گفته می شود که اینها جاسوسی هم می کنند در صورتی که می توانیم در شرایط فعلی که دنیای مجازی است بصورت آنلاین از این اساتید بهره مند شویم.

منادی از رییس دانشگاه آزاد درخواست کرد که طبق شرایط فعلی از بهترین و مجرب ترین اساتید خارجی برای تدریس و برگزاری وبینارها دعوت بعمل بیاورد.

رییس کمیسیون  آموزش،‌تحقیقات و فناوری مجلس افزود : ضمن اینکه ما هزاران نخبه داخلی داریم که در خارج از کشور مشغول به کار و تحصیل هستند و می توانیم از آنها نیز استفاده کنیم.

منادی :یکی از برکات دانشگاه آزاد اسلامی را بهره وری دانست و گفت؛ در حال حاضر شرکت های دانش بنیان می توانند به بهره وری کمک کنند.

وی تاکید کزد:باید هر واحدی از دانشگاه آزاد دهها شرکت دانش بنیان ایجاد کند.

منادی در ادامه دانشگاه صنعتی شریف را الگو مناسبی برای دانشگاه آزاد دانست و گفت:دانشگاه صنعتی شریف با بهره گیری از ۲۵۰ هکتار زمین اطراف این دانشگاه در طول شش سال گذشته ۵۰۰ شرکت دانش بنیان با اشتغال ۳ هزار تحصیلکرده نخبه راه اندازی کرده و تنها در سال ۱۳۹۹ که بودجه کل دانشگاه آزاد ۹ هزارمیلیارتومان بوده ۲ هزار میلیارد فروش داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه، در کل کشور ۵۷۰۰ شرکت دانش بنیان شکل گرفته است افزود:مقام معظم رهبری تاکید کزده اند این تعداد باید به ۴۰۰ هزار افزایش پیدا کند و دانشگاه آزاد می تواند بار امانت رهبری را بر دوش بکشد واین شدنی است.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه، در طول چندسال اخیر ۵۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور شکل گرفته است، افزود: این شرکت ها تنها در سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیاردتومان درآمد و برای ۴۰۰ هزار نفر نیز اشتغالزایی داشته اند.

این نماینده مجلس با اشاره به وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد گفت: اگر تنها از این تعداد ۲۰ درصد نخبه باشند، حداقل می توان ۳۰۰ هزار شرکت دانش بنیان ایجاد کرد.

وی گفت:مجلس می تواند بودجه شرکت های دانش بنیان را برای دانشکاه آزاد در نظر گیرد و در قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین نیز یکی از ترازهای این قرارداد بحث نوآوری و فناوری است که بایستی این مسئله از سوی دانشگاه آزاد جدی گرفته شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *