فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
ساختمان دانشگاه جامع علمی کاربردی | غیردولتی نیوز

نمرات ثبت نشده دروس عملی دانشجویان علمی کاربردی تعیین تکلیف شد

  • فروردین ۲۵, ۱۴۰۰

نمرات ثبت نشده دروس عملی دانشجویان علمی کاربردی تعیین تکلیف شد

مختار جلالی جواران، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به تسهیلات و اقدامات حمایتی و همچنین آموزش‌های مجازی این دانشگاه در دوران کرونا اظهار کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا، در این دانشگاه کمیته و کارگروهی با حضور رئیس، معاونان و مدیران ذی‌ربط این دانشگاه در اسفند ۹۸ برای شناسایی مجموعه‌هایی که در زمینه سامانه‌های آموزشی مجازی که بتوانند با دانشگاه همکاری کنند تشکیل و از ۱۶ فروردین ۹۹ کلاس‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی در بستر فضای مجازی برای تمامی مراکز آموزش عالی برگزار شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از مشکلات و دشواری‌های زیاد این دانشگاه با توجه به تعداد زیاد دانشجویان (حدود ۲۰۰ هزار نفر درس) و همچنین ماهیت مهارتی دوره‌های علمی کاربردی (برگزاری ۷۰ درصد کلاس‌ها به صورت عملی) اشاره کرد و گفت: این دانشگاه تمام تلاش خود را برای سازگاری با شرایط موجود انجام داده است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: در خصوص ساماندهی نمرات ثبت نشده دروس عملی، تا پانزده اسفند ۹۹ برای نمرات ثبت نشده نیمسال‌های دوم و تابستان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به صورت ناتمام فرصت داده شد. بعد از تاریخ مذکور مقرر شد برای نمرات ثبت نشده دروس نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دروس به صورت ناتمام در سامانه درج تا در زمان مناسب با توجه به مجوز‌های ستاد ملی کرونا نسبت به برگزاری امتحان اقدام کنند.

جلالی جواران تاکید کرد: امکان برگزاری امتحان مجدد به شرط رعایت کیفیت آموزشی برای دانشجویانی که حین برگزاری امتحان با مشکل قطعی برق یا اینترنت و … مواجه شده‌اند و هم چنین دانشجویانی که به دلیل بیماری کرونا و سایر بیماری‌ها امکان شرکت در آزمون برخط را نداشتند فراهم شد.

او در خصوص مشکلات تعدد مراکز و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی، عدم آشنایی دانشجویان و حتی مدرسان به فضای آموزش مجازی، عدم وجود یا سرعت کم اینترنت برای دانشجویان مراکز مناطق محروم، عدم وجود وسیله آموزشی نظیر لپ تاپ و… در ابتدای شیوع کرونا و شروع آموزش‌ها به صورت مجازی صحبت کرد و افزود: در حال حاضر با گسترش و ساماندهی سامانه‌ها و هم چنین مساعدت با حذف و مرخصی بدون احتساب مشکلات تا حد زیادی رفع شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن تاکید بر کیفیت و ارتقا دوره‌های آموزشی تصریح کرد: دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی در صورت فراغت از تحصیل باید استاندارد‌های دانشگاه و همچنین اطلاعات علمی لازم را داشته باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *