فروردین ۹, ۱۴۰۳
دانشگاه پیام نور | غیردولتی نیوز

صنعت به دانشگاه اعتماد کند

  • فروردین ۲۴, ۱۴۰۰

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان:

صنعت به دانشگاه اعتماد کند/ لزوم شناسایی گلوگاه های تولید توسط دانشگاهیان

 

 

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان، از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواست زمینه های جهش تولید را فراهم کنند و گفت: صنعت باید اعتماد لازم را به دانشگاهیان داشته باشد و مدیران تصمیم گیر موانع برقراری این ارتباط تنگاتنگ را رفع کنند.

 

  سعید صادقی با اشاره به مبانی تحقق شعار «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال ۱۴۰۰ تعیین شده است، اظهار کرد: رهبر انقلاب قریب به دو دهه اخیر مطالبی را در قالب شعار سال عنوان می کنند که بیشتر مرتبط با حوزه توسعه، اقتصاد و معیشت مردم است.

وی توجه رهبری به مقوله اقتصاد را نشان دهنده اهمیت این حوزه برای تقویت دستاوردهای کشور و نظام دانست و افزود: توسعه اقتصادی جزو ضروریات و اولویت های زندگی مردم است.

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان، با اشاره به شیوع جهانی ویروس منحوس کرونا و درگیری کشور ما با این بیماری از اسفندماه سال ۹۸، عنوان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند این ویروس حقیر و خطیر، زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم را با چالش های فراوانی مواجه کرده و بسیاری از مسئولان نتوانستند بر مقوله «جهش تولید» تمرکز کنند لذا شعار «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی» توجه به امر اقتصاد با حمایت از تولید را مجددا یادآوری می کند.

این مدرس دانشگاه، حمایت از تولید را نیازمند یک عزم ملی دانست که باید در همه سطوح جامعه شکل بگیرد و یادآور شد: پشتیبانی و مانع زدایی از تولید فقط به قوه مجریه برنمی گردد، بلکه همه قوا و نهادها و دستگاه ها باید بر این امر اهتمام داشته باشند. در واقع کلیت نظام با تکیه بر حمایت و مشارکت مردم در این شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه که کشور ما را مورد آزار و اذیت قرار داده، باید بر تولید اهتمام داشته باشد.

وی تحقق شعار سال را نیازمند عزم همگانی و برنامه ریزی دقیق دانست و خاطرنشان کرد: در آستانه رسیدن به افق ۱۴۰۴ هستیم و باید به جایگاه نخست اقتصادی، علمی و فناوری منطقه برسیم، اما روند کنونی رسیدن به این مهم را دچار ابهام می کند.

صادقی، دانشگاه را پیش قراول حرکت های علمی و صنعتی کشور دانست و تصریح کرد: دانشگاهیان با تحقیقات و پژوهش ها و دستاوردهای علمی خود می توانند در جهت منویات رهبری گام برمی دارند و با شناسایی گلوگاه ها و نقاط کور امر توسعه، به حمایت از تولید بپردازند.

وی از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی خواست زمینه های جهش تولید را فراهم کنند و گفت: صنعت باید اعتماد لازم را به دانشگاهیان داشته باشد و مدیران تصمیم گیر موانع برقراری این ارتباط تنگاتنگ را رفع کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور گیلان، با بیان اینکه بنگاه های تولیدی و واحدهای صنعتی باید از ظرفیت دانشگاه استفاده کنند، متذکر شد: دانشگاه این پتانسیل را دارد که موانع و گلوگاه های تولید را برطرف کند. امروز شرکت های دانش بنیان از نظر کیفی سازی و رفع وابستگی به بیگانگان در حوزه های مختلف قدم های موثری برداشته اند که نشان دهنده این ظرفیت عظیم است.

وی با اشاره به نقش آفرینی دانشگاه ها در امر مشاوره و کارآفرینی، اظهار کرد: قوانین و مقررات باید به گونه ای باشد که اعتماد بین دانشگاه و صنعت و کارآفرینی را تقویت کند، زیرا دانشگاه با یافته های جدید و به روز علمی و فناوری که مورد نیاز توسعه صنعت است سر و کار دارد و برای اینکه به جهش تولید برسیم، باید سیستم های سنتی صنعت را کنار بگذاریم و برنامه های فناورانه داشته باشیم.

صادقی، فعالیت های جزیره ای دانشگاه و صنعت را مانع بزرگی بر سر راه تولید دانست و تاکید کرد: خوشبختانه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد توانسته اند نقش خوبی در حوزه صنعت ایفا کنند؛ البته باید فرهنگ همکاری صنعت با دانشگاه نهادینه شود.

این مدرس دانشگاه، با اشاره به وجود نیروی کار متخصص و ماهر و منابع غنی و ارزشمند در کشور، خاطرنشان کرد: با یک عزم ملی و همگانی می توانیم مشکلات را حل کنیم و آینده خوبی را برای کشور رقم بزنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *