اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳
سردر دانشگاه امام رضا (ع)‌ | غیردولتی نیوز

دانشگاه امام رضا (ع) برترین دانشگاه غیردولتی کشور شد

  • فروردین ۲۴, ۱۴۰۰

دانشگاه امام رضا (ع) برترین دانشگاه غیردولتی کشور شد

 

رییس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: طبق جدیدترین رتبه‌بندی مرکز منطقه‌ای علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) موفق به ارتقا ۲۲ پله‌ای و کسب رتبه ۴۳ دانشگاه‌های جامع کشور و بالاترین رتبه در میان دانشگاه‌های غیر دولتی ایران شد.

 

روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) روز چهارشنبه به نقل از مرتضی رجوعی گزارش داد: در رتبه بندی فعلی، این دانشگاه هم ارز دانشگاه‌های بزرگی همچون دانشگاه بیرجند، دانشگاه شاهد و دانشگاه خلیج فارس و بالاتر از دانشگاه هایی چون دانشگاه علم و فرهنگ (وابسته به جهاد دانشگاهی)، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه هرمزگان، دانشگاه فرهنگیان و جامعه المصطفی العالمیه قرار گرفته است.

 

وی اظهار داشت: در دانشگاه امام رضا(ع) برنامه‌ریزی های راهبردی متعددی در زمینه ترویج و تشویق تولید علم نافع و کارآفرینی با تکیه بر ظرفیتها و فرصت‌های آستان قدس رضوی، شهر مشهد، منطقه ویژه علم و فناوری این شهر و استان پهناور خراسان رضوی انجام شده است.

رییس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به ایجاد مشوق‌های متعدد در زمینه چاپ و نشر مقالات علمی با کیفیت، تألیف و تدوین کتب مرجع و کتب درسی دانشگاهی و گزارش‌های طرح‌های پژوهشی تقاضا محور برای اعضای هیأت علمی این دانشگاه گفت: خوشبختانه جذب دانشجویان نخبه و مستعد از مسیر ایجاد و تخصیص بورسیه تحصیلی امام رضا (ع) این مسیر را هموارتر کرده است.

رجوعی به سوق دادن پایان نامه ها و مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سمت حل مسائل آستان قدس رضوی، استان خراسان رضوی و کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه پایان نامه‌‍‌های کاربردی دانشجویی هم مزایای متعددی همچون تخفیف شهریه در نظر گرفته شده است.

گروه رتبه‌بندی دانشگاه‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور را براساس ۲۶ شاخص در قالب پنج معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات- امکانات و فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و صنعتی که مهم‌ترین مأموریت‌های دانشگاهی است مد نظر قرار می‌دهند و ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.

دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا(ع) وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد است که خدمات آموزشی خود را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به حدود ۶ هزار دانشجو در دو پردیس جداگانه خواهران و برادران ارایه می‌دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *