فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی

مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی باید مراقب تقوای سازمانی و فرهنگ باشد/ سال آینده، سال رسیدگی به معیشت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است

  • اسفند ۲۴, ۱۳۹۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی کارکنان دانشگاه، گفت: ان‌شاءالله سال آینده با تدابیر و راهکارهایی که پیش بینی شده، سال رسیدگی به معیشت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محفل انس و الفت مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و آقای سیروس صابری مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در سالن شهیدمطهری سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر طهرانچی در ابتدای این نشست، با تبریک مبعث حضرت رسول اکرم (ص) گفت: بدون شک اگر پیامبر اسلام(ص) مبعوث نمی‌شد، بشر در ظلمت و جهالت باقی می ماند. خداوند بر انسان ها منت نهاد و از بین آنها انسانی امین، شایسته و اسوه را برانگیخت که ظرف نزول قرآن شد. حضرت محمد(ص) توانست انسان کامل را تربیت کند و حضرت علی(ع) در دامان پیامبر اکرم تربیت شد. باید به خود ببالیم که امت رسول خاتم هستیم و شکر نعمت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تجربه جدید دانشگاه ها در شرایط شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: سال ویژه و سختی را پشت سر گذاشتیم و برای اولین بار فضای دانشگاه را خالی از حضور دانشجویان دیدیم. بحمدالله دانشگاه آزاد اسلامی از همان ابتدا توانست خود را با این شرایط وفق دهد و متوقف نشدیم و این مسیر را ادامه دادیم، به طوری که زیرساخت کلاس های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی در فروردین ۱۳۹۹ به یک میلیون نفر رسید.

وی از ثبت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نمره از عملکرد دانشجویان در نیمسال اول سال جاری خبر داد و گفت: این عدد نشان می دهد که ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کلاس به صورت غیرحضوری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، البته نقاط ضعف و قدرت نیز وجود داشت که باید همه آنها را کنار هم دید، اما واقعیت این است که دانشگاه آزاد اسلامی با شیوع ویروس کرونا در کشور، منفعلانه ظاهر نشد و از ۱۳ اسفندماه توانستیم با صدور بخشنامه برای شرایط ویژه آن روزها تدبیر کنیم.

دکتر طهرانچی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات خلاقانه دانشگاه آزاد اسلامی که پیش از کرونا آغاز شده بود و در این دوره نمود بیشتری یافت، نظام یکپارچه پژوهشی بود که طی آن ۳۰ چالش ملی و ۲۴ هزار زمینه پژوهشی احصاء شد و ۸۰ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد، ۱۰ هزار دانشجوی دکتری و ظرفیت اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در این طرح مشارکت داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات طرح پایش این است که سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح به موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در انجام صدها پایان نامه و رساله در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد.

سامانه پژوهشیار به گونه ای طراحی شده که می تواند زمینه تخلف های علمی را مسدود کند

وی مقابله با تقلب و تخلف علمی را یکی از اهداف طرح پایش عنوان کرد و گفت: معتقدیم با روش های قهری نمی‌توان با تقلب علمی و فروش پایان نامه مقابله کرد، بلکه باید زمینه تخلف و تقلب علمی را قطع و مسدود کرد. سامانه پژوهشیار به گونه ای طراحی شده که می تواند زمینه تخلف علمی را مسدود کند. زمانی که دستگاه ها و نهادهای مختلف با ویژگی ها و ظرفیت های طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی آشنا می شوند، به شدت از آن استقبال می کنند. تاکنون ذوب آهن اصفهان، آستان قدس رضوی و دیگر نهادها آمادگی خود را برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح پایش آغاز کرده اند.

دکتر طهرانچی با اشاره به راه اندازی سامانه آموزشیار، اظهار داشت: واقعیت این است که تا پیش از راه اندازی سامانه آموزشیار، اطلاعات دقیقی از سامانه های آموزشی وجود نداشت و با راه اندازی این سامانه، توانستیم نظام آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی را یکپارچه و نظارت‌پذیر کنیم.

وی با اشاره به اقبال عمومی نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: روند جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به گونه ای بود که تعداد دانشجویان آن از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۳، به یک میلیون و ۲۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۸ رسیده بود که بحمدالله با سیاست ها و راهبردهایی که دانشگاه آزاد اسلامی در پیش گرفت، امسال تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر رسید.

دکتر طهرانچی با اشاره به تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و معاونت پژوهشی وزارت علوم، گفت: مفهوم سرای نوآوری در کشور شکل گرفته و سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به مسیر اشتغال جوانان در شهرها تبدیل شده‌ است. خدا را شاکریم که فرصت خدمت داد تا دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر آموزش و موضوعات فرهنگی، به فناوری، موضوعات اجتماعی و اقتصادی و توسعه شهرها نیز توجه داشته باشد.

سال آینده؛ سال رسیدگی به معیشت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود

وی با اشاره به تورم لجام گسیخته در اقتصاد کشور، تصریح کرد: امسال با افزایش چند برابری نرخ ارز، به یکباره وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دچار مشکل شد و در این بین مراکز و اقشار غیردولتی تحت فشار بیشتری قرار گرفتند. ان‌شاءالله سال آینده با تدابیر و راهکارهایی که پیش بینی شده، سال رسیدگی به معیشت کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی باید مراقب تقوای سازمانی و فرهنگ باشد و با حساسیت خود از وقوع فسادهای سیاسی، اخلاقی، علمی و اقتصادی در دانشگاه جلوگیری کند. از این رو از تلاش مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران آن تشکر و قدردانی می کنم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *