فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

مراسم بزرگداشت روز شهدا

  • اسفند ۲۴, ۱۳۹۹

دانشنامه افتخاری به خانواده دانشجوی شهید احمدی‌طیفکانی اهدا شد

دانشنامه افتخاری کارشناسی ارشد به خانواده دانشجویی شهید احمدی‌طیفکانی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس اهدا شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهید با گرامیداشت عید مبعث و روز شهدا اظهار کرد: تقارن این دو مناسبت بزرگ، مسئولیت ما را در قدردانی از خانواده معظم شهدا دوچندان می‌کند.

احسان کامرانی افزود: روز شهدا فقط یک روز و یک هفته نیست؛ بلکه تمام روزها باید به نام شهدا مزین شود؛ زیرا این عزیزان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با فداکاری برای امنیت، آرامش و اقتدار کشور جنگیدند و مقابل آرمان‌های انقلاب کوتاه نیامدند.

وی اضافه کرد: به‌منظور یادآوری در راستای تجلیل از خانواده‌های شهید، لازم دیدیم در این روز خجسته و مبارک از خانواده‌های شهید حسین احمدی‌طیفکانی و شهید رضا اتصالی تجلیل کنیم.

انقلاب اسلامی ادامه نهضت عاشورا بود

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این مراسم با تبریک عید مبعث، این روز را یکی از بهترین و پرخیر و برکت‌ترین اعیاد اسلامی دانست که به‌واسطه آن با نزول نخستین آیه‌های قرآن کریم، حضرت محمد(ص) به درجه پیامبری  رسید و کار هدایت بشر را به‌طور رسمی آغاز کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد انقلاب اسلامی را ادامه نهضت عاشورا خواند و بیان کرد: با نهضت عاشورا و شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، شهادت معنای خود را یافت و انقلاب ما ادامه همان نهضتی است که پیامبر گرامی اسلام(ص) هدایت بشر را به دست گرفت و سیدالشهدا خون خود را در ادامه آن برای بیمه‌کردن دین مبین اسلام اهدا کرد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب ما ادامه نهضت عاشورایی است، اظهار کرد: با همه ظلم و ستم‌هایی که توسط طواغیت بر مردم ما رفت؛ ولی زنده‌بودن آموزه‌های دین اسلام در خون و رگ مردم موجب شد تا به ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنى» پاسخ مثبت دهند و انقلاب دیگری در ادامه انقلاب امام حسین(ع) رقم بخورد که امروز شاهد جانفشانی، ایثار و ازخودگذشتگی این ملت همیشه در صحنه هستیم.

این نشست با ادامه سخنان همسر شهید حسین احمدی‌طیفکانی و فرزند شهید رضا اتصالی ادامه یافت و در پایان از طرف رئیس دانشگاه دانشنامه افتخاری کارشناسی ارشد به خانواده شهید حسین احمدی‌طیفکانی که خود قبل از شهادت، دانشجوی این مقطع دانشگاهی بود، اهدا شد.

به گزارش آنا، این مراسم معنوی با حضور در گلزار شهدای گمنام بندرعباس و غبارروبی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی آغاز شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *