فروردین ۹, ۱۴۰۳

امضای تفاهم‌نامه نیروی دریایی ارتش و دانشگاه آزاد

  • اسفند ۲۴, ۱۳۹۹

تأکید بر بهره‌مندی نظام‌مند از خرد جمعی نداجا و دانشگاه آزاد اسلامی/ حضور مؤثر ایران در سواحل راهبردی مکران با همکاری دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بر ضرورت بهره‌مندی نظام‌مند از خرد جمعی و تعامل بین نداجا و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با هدف رشد توانمندی تحقیقات صنعتی، علمی و ارتقای توان دفاعی و بازدارندگی ایران تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آیین امضای تفاهم‌نامه نیروی دریایی ارتش و دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با حضور امیر جعفر تذکر فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش و احسان کامرانی رئیس این دانشگاه با هدف همکاری و تعامل اثربخش برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه تعامل دانشگاه آزاد و نیروی دریایی ارتش را نقطه قوتی در حوزه توسعه علمی و  تسلیحاتی دانست و گفت: چشم‌انداز این همکاری در راستای توسعه، اقتدار و پیشرفت دوجانبه است.

کامرانی با تأکید بر بهره‌مندی نظام‌مند از خرد جمعی و تعامل بین نداجا و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با هدف رشد توانمندی تحقیقات صنعتی، علمی و ارتقای توان دفاعی و بازدارندگی برای دستیابی به نتیجه عنوان کرد: بدون تردید این تعامل می‌تواند نتایج مثبت و مهمی به‌همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه همکاری در راستای تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی احیا و توسعه تمدن دریایی و علوم و زیرساخت‌های دریانوردی است، افزود: حضور مؤثر و مقتدرانه در دریاهای آزاد و توسعه سواحل راهبردی مکران با حضور دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی دریایی قدرتمند منطقه می‌تواند نتایج بزرگی برای ایران داشته باشد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، استفاده بهینه و متقابل از ظرفیت‌ها و امکانات علمی، آموزشی و توسعه همکاری‌های علمی، تحقیقاتی و فنّاورانه بین نداجا و دانشگاه ازاد اسلامی واحد بندرعباس را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اگر این همکاری به شکل مستمر و سازماندهی شده اجرا شود در رفع نیازها، پیشبرد برنامه‌ها و فعالیت‌های مکمل و مشترک و آینده‌سازی علمی، تحقیقاتی و فنّاورانه منطقه مفید خواهد بود.امیر تذکر عنوان کرد؛

ساخت تسلیحات نظامی نیروی دریایی ارتش به‌ دست دانشجویان ایرانی

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: اینکه تسلیحات نظامی نیروی دریایی ارتش به دست متخصصان و پرسنل نداجا در نیروی دریایی و توسط استادان و دانشجویان ارتش ساخته و عرضه می‌شود.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در این نشست با اشاره به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و نظامی متخصصان این نیرو گفت: حضور گسترده نداجا در منطقه و داشتن اقتدار و قدرت بالای نظامی در حوزه دریا، حمایت علمی و معنوی از انجمن‌های دانشجویی در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط با دریا و سواحل و علوم و فنون دریایی،  برگزاری سمینارها و نشست‌های علمی مشترک نویدبخش آینده روشن برای ایران است.

امیر تذکر اضافه کرد: بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، پژوهشی و کارگاهی دو طرف با هدف به‌کارگیری حداکثری ظرفیت‌ها و شناسایی فرصت‌های بالقوه و بالفعل سواحل مکران در ادامه این همکاری مهم و اثربخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه تسلیحات نظامی نیروی دریایی ارتش به دست متخصصان و پرسنل نداجا در نیروی دریایی و توسط استادان و دانشجویان ارتش ساخته و عرضه می‌شود، افزود: نیروی دریایی به واسطه این پشتیبانی و ساخت تسلیحات  و حضور قدرتمند در منطقه سوق‌الجیشی تنگه هرمز، یک نیروی مقتدر و قدرتمند است که به‌واسطه تلاش‌های علمی و پژوهشی این اقتدار را به منصه ظهور رسانده است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش از آمادگی این نیرو برای همکاری متقابل در همه حوزه‌های تخصصی با آموزشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی خبر داد و گفت: حرکت علمی و پژوهشی کنار دانشگاه‌ها و استفاده از تخصص نیروهای مهارتی و کاردان نیروی دریایی موجب اقتدار کشور می‌شود و این چیزی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید کرده‌اند.سایبانی مطرح کرد؛

جزئیات تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی دریایی ارتش

رئیس شورای تخصصی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، جزئیات تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی دریایی ارتش را تشریح کرد.

رئیس شورای تخصصی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی و اقتصادی گفت: دانشگاه آزاد به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری با داشتن فنّاوری‌ها، تکنولوژی نوین و بهره‌مندی از استادان صاحب‌نام در حوزه‌های علوم پایه، فناوری، مهندسی، کشاورزی و شیلات و… توانسته خدمات ارزشمندی انجام دهد.

مزیت‌های تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی دریایی ارتش

علیرضا سایبانی با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی دریایی ارتش می‌تواند انگیزه و انرژی طرفین را ارتقا بخشد، افزود: بهره‌مندی از ظرفیت مغفول دریا، توسعه سواحل مکران، همکاری در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و دفاعی از جمله مواد این تفاهم‌نامه است.

وی تأکید کرد: تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص و مهارت‌محور مورد  نیاز طرفین با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد و زیرساخت‌های موجود با بسترسازی برای حمایت از ایده‌های خلّاقانه، نوآورانه و فناورانه در راستای ماموریت طرفین می تواند نتیجه خوبی در بر داشته باشد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، معرفی ظرفیت‌های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس متناسب با نیاز منطقه یکم امامت نداجا در حوزه‌های گوناگون برای تعریف و اجرای پروژه‌های مشترک،  اجرای دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای ارتقای سطح علمی و مهارتی کارکنان این منطقه با صدور مدرک معتبر را از دیگر مزیت‌های این تفاهم‌نامه برشمرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *