فروردین ۹, ۱۴۰۳
دکتر طهرانچی در جلسه هیات رئیسه واحد اراک

دکتر طهرانچی در جلسه هیات رئیسه واحد اراک: دانشگاه آزاد اسلامی شبکه‌ای برای حل مسأله با مأموریت‌های مشخص است

  • اسفند ۲۴, ۱۳۹۹

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اراک: جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی اراک عصر امروز به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضای هیأت رئیسه، روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی در سالن جلسات حضرت امام خمینی (ره) واحد اراک برگزار شد.

دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک مبعث پیامبر اسلام (ص)، گفت: مفتخرم که در خدمت اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستم و با همه توان از دانشگاه آزاد اسلامی دفاع خواهم کرد.

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد در راستای ارتقای آموزش عالی کشور گام بردارد، تنها از طریق دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند آموزش عالی کشور را اصلاح کند، گفت: ارتقای علمی از جمله رسالت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است و یکی از علت‌های موفقیت این دانشگاه نیز پاسخگو بودن آن است که حضور و ثبت‌نام دانشجویان در ترم‌های جدید نشان از این واقعیت دارد.

دکتر طهرانچی از رشد مناسب جمعیت دانشجویی در سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: تأسیس سراهای نوآوری و مهارتی در راستای ایجاد اشتغال برای دانشجویان و فرزندان کشور امری باارزش است. همچنین طی تفاهم‌نامه‌ای که با بانک تجارت منعقد شده، دو هزار میلیارد برای پژوهش‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نمره نفر ماحصل عملکرد و فعالیت‌های مجازی‌ترم اول دانشگاه آزاد اسلامی طی سال جاری و در شرایط سخت کرونایی است، این در حالی است که دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته پرافتخارترین واحد علمی کشور به جهت پیشگام بودن در اجرای آموزش‌های مجازی یکپارچه بود. دانشگاه‌های دولتی نیز به پیروی از این طرح، آموزش‌های مجازی را برگزار کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۷۰ هزار کلاس درس در دانشگاه آزاد اسلامی فعال است، گفت: حدود ۱۱۵ هزار دانشجوی جدید در ترم بهمن سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که نشان از میزان مقبولیت این دانشگاه نزد مردم دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بیش از ۳۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که نشان از روزهای خوبی است که در پیش این دانشگاه است. امیدواریم با تلاش و دلسوزی اعضای هیات علمی این دانشگاه، افق‌های روشن‌تری پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

دکتر طهرانچی از تأسیس و راه‌اندازی دانشکده‌های حل مسئله در کنار سراهای نوآوری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دو رسالت دارد؛ یک رسالت عام که همان تربیت نیروی انسانی و حل مسئله است و دیگری رسالت خاص که در هر واحد باید پیگیری شود. با تأسیس دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان کارآفرین تربیت می‌شوند و می‌توانند مسائل جامعه و کشور را حل کنند. دانشگاه آزاد اسلامی شبکه‌ای برای حل مسئله با مأموریت‌های مشخص است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: هر واحد دانشگاهی باید بر اساس توسعه منطقه‌ای حرکت کند و در اقتصاد شهرها مؤثر باشد.

همچنین در این جلسه دکتر حسین کلانتری دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، به ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌ها و اقدامات حوزه‌های امور مالی، آموزشی، پژوهشی و… واحد اراک و واحدهای استان مرکزی پرداخت.

در پایان این جلسه معاونان، نماینده روسای دانشکده‌ها، نماینده گروه‌های آموزشی، نماینده پژوهشکده‌ها و رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به ارائه نظرات، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود در حوزه‌های مربوطه در واحد اراک و واحدهای استان مرکزی پرداختند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *