فروردین ۳۰, ۱۴۰۳
دومین یادواره ایثار و شهادت تهران مرکز

دومین یادواره ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد

  • اسفند ۲۳, ۱۳۹۹

همزمان با فرا رسیدن عید بزرگ مبعث به همت امور شاهد و ایثارگران و بسیج کارکنان واحد تهران مرکزی و همکاری نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری دومین یادواره ایثار و شهادت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با عنوان «فرصت پرواز »همراه با کاشت ۱۸ اصله درخت به نام شهدای واحد تهران مرکزی با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واحد تهران مرکزی، دکتر حسبن افشار مشاور رییس دانشگاه و مسئول امور شاهد و ایثارگران واحد تهران مرکزی در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن عید بزرگ مبعث و گرامیداشت  روز شهدا،  با بیان اینکه راه ما راه شهداست خطاب به خانواده های شهدای حاضر در مراسم گفت:  ما در این مسیر از پیشنهادات و نظرات شما خانواده های معظم شهدا در راه تعالی دانشگاه استقبال می کنیم.
وی در ادامه با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ثوابش کمتر از شهادت نیست، گفت: خانواده های معظم شهدا مصداق ترویج ایثار و مقاومت هستید و حضور شما  در هر محفلی نماد حضور شهداست.

دکتر کریمی:
 حیات طیبه شهدا باید الگوی ما باشد

این گزارش حاکی است حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد علی کریمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری واحد تهران مرکزی در دومین یادواره ایثار و شهادت گفت: شهدا دارای حیات طیبه و برتر هستند و باید سعی کنیم همچون شهدا زندگی کنیم.
وی افزود یکی از صفات خداوند” حی” بودن است و مرگ و زندگی بودن ما هم از اوست  اما حیات همه ما با هم یکسان نیست.
دکتر کریمی گفت: قرآن ما را به حیات طیبه دعوت می کند و اگرچه همه ما زنده هستیم اما  این اولیا الهی و شهدا هستند که دارای حیات برتر و طیبه هستند.
وی در ادامه افزود: قرآن انسان را به درخت تشبیه می کند یعنی زندگی انسان باید ثمرات و برکاتی داشته باشد و از ثمرات او مردم استفاده کنند.
دکتر کریمی خاطر نشان کرد: بعثت پیامبر اسلام (ص) برای رساندن ما به حیات طیبه بود، و جانی که پیامبر در ما دمید برای این بود که از تاریکی های اخلاقی نجات پیدا کنیم.
وی با تاسی به کلام قرآن  مبنی بر اینکه  “شهدا زنده و متنعم به نعمت الهی هستند” تصریح کرد:  اولیا الهی و شهدا دارای حیات برترند و ما نیز باید تلاش کنیم که همچون آنها به حیات طیبه برسیم.

در ادامه مراسم دکتر فرشته حشمتیان معاون دانشگاه سما نیز ضمن قدردانی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مقاومت گفت: باید سعی کنیم از تک تک فرصت‌ها استفاده کنیم تا به برکات وجودی که شهدا رسیدند برسیم و تکالیف معنوی را مقدم بر تکالیف مادی بدانیم.


از ویژه برنامه های این مراسم می توان به: برگزاری مسابقه شعر خوانی، پخش کلیپ شهدا،  کاشت ۱۸ اصله درخت، تقدیر از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان دانشگاه و … اشاره کرد، گزارش/ فرزانه کندلویی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *