فروردین ۹, ۱۴۰۳
داروخانه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

راه‌اندازی داروخانه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

  • اسفند ۲۳, ۱۳۹۹

داروخانه آموزشی ولایت دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با حضور مسئولان این شهرستان گشایش یافت.

داروخانه آموزشی ولایت دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با حضور نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولان این شهرستان گشایش یافت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در مراسم راه‌اندازی این داروخانه اظهار کرد: داروخانه آموزشی بنابر ضرورت ایجاد فرصت کارآموزی و کارورزی دانشجویان داروسازی این دانشگاه، راه‌اندازی شده و می‌تواند در تأمین دارو و کمک به سیستم درمانی شهرستان و حتی استان مؤثر باشد.

نعمت‌الله نعمتی افزود: این داروخانه آموزشی با کسب مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کار خود را در مجموعه مجاور بیمارستان ولایت دامغان آغاز کرده و به‌عنوان نخستین داروخانه آموزشی داروسازی استان سمنان است که دانشجویان این دانشکده می‌توانند به‌صورت علمی و عملی در این مجموعه، دوره‌های کارآموزی خود را طی و تجربه در محیط داروخانه را کسب کنند.

وی با توجه به توفیقات دانشجویان و اعضای هیئت علمی در دانشکده داروسازی ادامه داد: با تجهیزات به‌روز و کامل در ۱۲ آزمایشگاه علوم دارویی در کنار استادان مجرب و دانشجویان فعال، تلاش شده در راستای حل مسائل و مشکلات دارویی به‌ویژه در زمینه داروهای گیاهی با پشتوانه مرکز رشد علوم دارویی و مرکز تحقیقات علوم دارویی فعالیت مؤثر داشته باشیم.

سرپرست واحد دامغان با بیان اینکه در کل کشور ۱۸ دانشکده داروسازی فعالیت دارد که از این تعداد سه دانشکده در دانشگاه‌های آزاد اسلامی است، عنوان کرد: دانشکده داروسازی واحد دامغان از سال ۱۳۹۳ پذیرش دانشجو را آغاز کرد و امروز با ۱۶۰ دانشجو که حائز رتبه‌های خوب کشوری در مسابقات و رقابت‌های علمی و پژوهشی کشور هستند، فعالیت دارد.

نعمتی بیان کرد: دانشکده داروسازی این واحد، ۱۵ عضو هیئت علمی دارد و در حال رایزنی برای جذب ۶ عضو دیگر است تا بتواند خدمات جامع و کامل‌تری را به دانشجویان و مردم ارائه کند.

به گزارش آنا، در این مراسم نماینده مردم دامغان، امام جمعه و فرماندار دامغان همراه با تعدادی از مسئولان شهری حاضر بودند و از امکانات و تجهیزات زیرساختی واحد بازدید کردند و در پایان داروخانه آموزشی به دست امام جمعه دامغان گشایش یافت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *