فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

سرمایه ۲۵۰ میلیاردی در انتظار صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه‌ آزاد

  • اسفند ۲۰, ۱۳۹۹

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد تشکیل شده که باید شهریورماه سال آتی سرمایه ۲۵۰ میلیاردی داشته باشد.

 روح‌الله دهقانی فیروزآبادی سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور که صبح امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود؛ اظهار کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه ماهیت متفاوت این دانشگاه که مدیریت ۴۰۰ واحد را برعهده دارد، ماموریت کمک به توسعه منطقه‌ای و حل نیازهای مردم را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: باتوجه به ارتباط خوبی که بین روسای واحدهای دانشگاهی و مسئولان استانی وجود دارد و همچنین نیاز کشور به فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال حل نیازهای منطقه‌ای به وسیله توسعه اکوسیستم فناوری با محوریت آمایش سرزمینی است.

فیروزآبادی ادامه داد: تا کنون در بیش از ۳۰ واحد دانشگاهی سرای نوآوری تاسیس شده است که این سراهای نوآوری، شامل شتاب‌دهنده‌ها، مرکز رشد و پارک علم و فناوری می‌شود؛ همچنین ۲۲ هیئت ارزیابی بر پایه استفاده از استادان فناور تشکیل شده که طرح‌های فناورانه سراهای نوآوری را ارزیابی می‌کنند.

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد نیز تشکیل شده که باید شهریورماه سال آتی سرمایه ۲۵۰ میلیاردی داشته باشد تا بتواند به عنوان پشتیبان اکوسیستم فناوری، فعالیت داشته باشد. نگرش دانشگاه آزاد نسبت به فناوری، نگرشی ملی است به همین دلیل ارتباط خوبی میان این دانشگاه و دانشگاه‌های دولتی برقرار شده است‌.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید بستر و میزبانی برای اکوسیستم فناوری کشور باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *