فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

پایان‌نامه دانشجویان باید بر محور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان‌ باشد

  • اسفند ۱۹, ۱۳۹۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند با تأکید بر اینکه دانشگاه بی‌خاصیت نمی‌خواهیم، گفت: پایان‌نامه دانشجویان باید بر محور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان‌ به نتیجه برسد.

محمد‌حسین صادقی در جلسه هماهنگی و مشترک دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند و اداره جهاد کشاورزی این شهرستان  با دانشجویان و فعالان رشته کشاورزی به‌منظور ایجاد مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در این دانشگاه اظهار کرد: توجه به تولیدات سالم کشاورزی و توسعه زیرساخت‎های این بخش برای تولید بیشتر و سالم‌تر، موضوعی است که نمی‎توان به‌سادگی از کنار آن گذشت و باید با یک برنامه‌ریزی اصولی از طرف دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی  به سمت آن حرکت و توجه کرد.

وی افزود:  ما دانشگاه بی‌خاصیت نمی‌خواهیم و پایان‌نامه دانشجویان باید بر اساس توسعه اقتصاد دانش‌‌بنیان باشد و در عصر حاضر، کار‌آفرینی به‌عنوان پدیده‌ای نوین در اقتصاد، نقش مؤثری در پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه مرند تأکید کرد: دانشگاه‌ها وظیفه دارند با پرورش نیروی خلاق و کارآفرین در رشته اقتصاد کشاورزی و تغذیه سالم مهارت و آموزش‌های عملی، تلاش برای برقراری ارتباط مناسب با بخش صنعت و کشاورزی و استفاده از تجارب کشاورزان در کنار استادان در راستای توسعه کارآفرینی در اشتغال صنعت کشاورزی جامعه گام بردارند.

صادقی بیان کرد: امکانات و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند برای ایجاد مرکز تحقیقاتی و پژوهشی و ایجاد مرکز رشد در اختیار پژوهشگران، فعالان  و شرکت‌های دانش‌بنیان رشته کشاورزی است.

ایجاد مراکز نوآوری و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در مرند

علی  صیادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند نیز در این جلسه در مورد رشد بافت و تولید ژنوم‌های مختلف از طریق رشد بافت برای انواع گیاهان به‌ویژه گردو، پسته و سایر درختان و دانه‌های زراعی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان  و مراکز تحقیقات سایر استان‌ها مطالبی بیان کرد.

ایجاد مراکز نوآوری و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید و توسعه بخش کشاورزی در زمینه باغبانی و زراعت، کشت ارقام مختلف بادام و توسعه پسته با همکاری دانشگاه آزاد رفسنجان و کرمان، تولید زعفران و کشت گیاهان گلخانه‌ای به‌ویژه تولید آلوئه‌ورا، همکاری با بخش تولید بذر دانشگاه اصفهان  و انتقال دانش تولید بذر آن دانشگاه به شهرستان و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای تولید سایر بذر‌ها  و مراکز تولید از دیگر محورهای سخنان مدیر جهاد کشاورزی در این جلسه بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *