اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

برگزاری وبینار آموزشی آنلاین فرصت ها و چالش های اگروتوریسم توسط واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری

  • اسفند ۱۹, ۱۳۹۹

وبینار آموزشی آنلاین فرصت ها و چالش های اگروتوریسم توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری و با راهبری اداره کل هدایت و توانمندسازی ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برگزار شد.

 کارشناس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) در گفتگو با روابط عمومی ستاد مرکزی باشگاه اظهار داشت:  در راستای اجرای دوشنبه های وبیناری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان وبینار ملی فرصت ها و چالش های اگروتوریسم برگزار شد. 

معصومه پیریایی افزود:  در این وبینار  مدرسین وبینار مهندس محمدحسن کریمی، معاون دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی و  مهندس لیلا طاهری، مدیر مسئول و سردبیر نشریه اگروتوریسم را اینگونه تعریف کردند:  آگروتوریسم یکی از راه‌های رسیدن به اقتصاد بدون نفت و تحول در امور زیربنایی روستاهای کشور است که منجر به امنیت غذایی خواهد شد، آگروتوریسم راه  گردشگری کشاورزی است.

پیریایی به نقل از مدرسین این وبینار گفت : کشورهای اروپای غربی سال‌ها از این روش برای درآمدزایی استفاده کرده و به نتایج خوبی رسیده‌اند.

وی ادامه داد: کشور ما با دارا بودن ۸ اقلیم از ۱۱ اقلیم شناخته شده در جهان و دارا بودن منابع غنی از پوشش گیاهی و جانوری، دارای روستاها، اقوام، سنت‌ها و رسوم ویژه‌ای است که در این مسیر فرصت‌ها و چالش‌هایی هم وجود دارد که از قبل باید بررسی شوند و دست‌اندرکاران این صنعت و سایر علاقه‌مندان برای ورود به این صنعت باید با آن آشنا شوند.

پیریایی به نقل از مدرسین این وبینار افزود:گردشگری کشاورزی، در محیط های روستایی انجام می شود که قطعاً نسبت به شهرها، هزینه های پایین تری دارند، امکان گردشگری نه تنها برای قشر مرفه، بلکه برای اقشار متوسط و بعضاً ضعیف جامعه نیز وجود دارد. از این رو کشور ما در بخش توریسم داخلی می تواند از جمعیت عظیم طبقه متوسط و ضعیف نیز کسب درآمد کند. 

گفتنی است: اگروتوریسم هر فعالیت درآمدزایی که توریست ها را با کارکردن بر روی مزرعه یا فعالیت دامداری به منظور لذت بردن و آموزش آنها و تفسیر  فرهنگی، تاریخی و زیست محیطی دارایی های روستا و اراضی روستایی هدایت می کند، شامل می شود.

کشاورزان می توانند شرایطی را در مزرعه خود فراهم کنند تا برای گردشگران اقامت شبانه، پذیرایی با صبحانه، غذا دادن به دام های اهلی برای افراد به ویژه کودکان، اسب سواری و تعامل مستقیم گردشگران با مزرعه و بسیاری از فعالیت های کشاورزی بوجود آید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *