فروردین ۹, ۱۴۰۳
رئیس مرکز ایثارگران دانشگاه آزاد احمد صالحی

جزئیات نحوه برگزاری پنجمین دوره جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار

  • اسفند ۱۸, ۱۳۹۹

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات نحوه برگزاری پنجمین دوره جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس احمد صالحی آرا رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری پنجمین دوره جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار که امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی منشأ خیر و برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و انقلاب اسلامی نیز در طول عمر با برکت خود همواره زنده، فعال و پویا عمل کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید با روحیه انقلابی، پاسخگوی سؤالات جامعه باشند، اظهار داشت: جامعه انقلابی برای دست یافتن به سؤالات خود به یک دانشگاه انقلابی نیاز دارد. دانشجوی انقلابی می تواند پاسخگوی سؤالات جامعه باشد.

مهندس صالحی آرا با تأکید بر اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر دارای ویژگی ها و برجستگی های خاص هستند، افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر برخاسته از آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی هستند. این دانشجویان میراث دار شهدا، جانبازان، آزادگان هستند. هر آنچه که ما در کشور داریم، نتیجه فداکاری های پدران، برادران و خواهران شماست که خون خود را نثار انقلاب و نظام کردند. ما امروز وظیفه حفظ، نگهداری و پاسداری از این میراث ارزشمند را داریم.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: چه کسی بهتر از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان برای حفظ و نگهداری ارزش ها وجود دارد؟ دانشجویان شاهد و ایثارگر امروز مایه آبرو، عزت، امید و آینده این کشور هستند. جوانان شاهد و ایثارگر باید روحیه جهاد، شهادت، ایثارگری و انقلابی گری را در جامعه دانشگاهی توسعه دهند. این امر جز با تزکیه روح و نفس و علم آموزی میسر نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه بستر برای رشد و ارتقا مهیاست و باید شتابان به سمت علم آموزی حرکت کنیم، اظهار داشت: در صورت تلاش و همت می توانیم به قله های باورنکردنی دست پیدا کنیم. دانشجویان شاهد و ایثارگر باید سرمنشاء تحولات عظیم در جامعه باشند.

مهندس صالحی آرا در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار در اواسط اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، گفت: دستورالعمل برگزاری جشنواره را ۲۵ بهمن ماه به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ارسال کردیم.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، تحرک و افزایش انگیزه تحصیلی، ایجاد رقابت سازنده و اثربخش در بین جامعه هدف شاهد و ایثارگر، افزایش ممتازین در هر سال تحصیلی و شناسایی و تجلیل از چهره های موفق و برتر در جشنواره جایزه ملی ایثار از اهداف برگزاری پنجمین دوره جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی پرونده ها توسط کمیته علمی و داوری در استان ها متشکل از معاون آموزشی، معاون دانشجویی و فرهنگی، معاون پژوهش و فناوری یا معاون علمی و مسئول شاهد استان صورت می گیرد و براساس دستورالعمل امتیازدهی می شود. لیست نفرات اول تا سوم هر یک از دوره های آموزشی که بالاترین امتیاز را در استان کسب کرده اند به کمیته علمی و داوری مرکز جهت بررسی و تأیید نهایی ارسال می شود.

مهندس صالحی آرا ادامه داد: کمیته داوری متشکل از نمایندگان حوزه آموزشی و تحصیلات تکمیلی، فرهنگی و دانشجویی، مرکز امور شاهد و ایثارگران و نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به بررسی پرونده ها از استان ها و انتخاب نفرات برتر اقدام می کنند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص امتیازات تصریح کرد: ایثارگری (۵ امتیاز)، آموزشی (۵۰ امتیاز)، پژوهشی (۲۵ امتیاز) و فرهنگی (۲۰ امتیاز) دارد و سهمیه دانشگاه آزاد اسلامی همچون سنوات قبل ۱۸ نفر تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان در دو مرحله استانی و کشوری تجلیل و تقدیر می شوند، افزود: جامعه هدف در دانشگاه آزاد اسلامی ۷۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و دکتری تخصصی است که شامل فرزند و همسر شهید، جانباز ۲۵ درصد به بالا، همسر و فرزندانشان و آزادگان، همسر و فرزندانشان می شود.

مهندس صالحی آرا تأکید کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید به این خودباوری برسند که توانایی حضور در عرصه های مختلف علمی را دارند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار در دهه اول تیرماه ۱۴۰۰ با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، حوزه علمیه، بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *