فروردین ۲۸, ۱۴۰۳
دانشگاه آزاد اسلامی | لوگو

تعامل دانشگاه آزاد سمنان و بهزیستی بمنظور ارتقاء سطح خدمات به جامعه هدف

  • اسفند ۱۷, ۱۳۹۹

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی با عبدالله خالصی دوست ریاست دانشگاه اسلامی استان سمنان دیدار کرد.

در این دیدار مدیرکل بهزیستی را احمد پیوندی معاون امور توانبخشی، انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری و ساره امیرجان معاون اجتماعی اداره کل همراهی می کرد.

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از ریاست و کارشناسان دانشگاه آزاد اسلامی استان بمنظور برنامه ریزی لازم در خصوص برگزاری این دیدار افزودند : تعامل و همکاری فی مابین بهزیستی و دانشگاه آزاد سابقه ی دیرینه دارد و این همکاری ها همواره در بالاترین و مطلوبترین سطح بوده است.

ایشان در ادامه سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی را دو نهاد مولود انقلاب برشمرده و ابراز داشتند : همواره در سازمان بهزیستی تلاش بر این است با اجرای برنامه های درون و برون سازمانی بتوانیم در ابعاد مختلف زندگی، خدمات مطلوبی را به جامعه هدف ارائه نمایم.

ایزدپور ۱۷۰ نوع فعالیت ارائه شده به جامعه هدف اداره کل بهزیستی استان سمنان را در چهار معاونت تخصصی در قالب توانبخشی، پیشگیری، اجتماعی و مشارکت های مردمی در ۴۰۰ مرکز تحت نظارت با قریب به ۳۰۰ پرسنل دولتی در ۸ شهرستان بیان و اظهار داشتند :  سالیانه بیش از ۲۷ هزار نفر بصورت مستقیم و بیش از ۲۰۰ هزار نفر بصورت غیر مستقیم از خدمات بهزیستی استان بهره مند می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت : شاهد آن هستیم در بیشتر برنامه ریزی ها و سیاست های کلان تمرکز بر درمان است و فعالیت ها پیشگیرانه کمتر توجه می شود و با توجه بر این موضوع که ما هرچه در اقدامات پیشگیرانه هزینه کنیم در درمان هزینه کمتری خواهیم داشت انتظار می رود با پیشه رو بودن برنامه هفتم توسعه این دیدگاه اصلاح شود و برنامه های و سیاست های کلان بر پیشگیری متمرکز شود.

ایشان در پایان سخنان خود پیشنهاد برگزاری همایش با موضوع قانون حمایت از افرارد دارای معلولیت را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در سال آینده با موضوع تدوین برنامه اجرای این قانون بیان و افزودند : برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت نیازمند حمایت های مالی در سطح کلان و همکاری دستگاه های اجرایی را داریم تا بتوانیم گام های موثر و پایداری بمنظور حضور این افراد در جامعه برداشت.

در ابتدای این دیدار عبدالله خالصی دوست ریاست دانشگاه اسلامی استان سمنان ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از دیدار و برگزاری جلسه با مدیرکل و معاونین اداره کل بهزیستی استان سمنان ابراز داشتند : فعالیت در سازمان بهزیستی به گستره یک زندگی است و خدمت در بهزیستی اجری عظیم دارد.

ایشان در ادامه : ما نیاز داریم بیش از پیش خدمات و فعالیت های پیشگیرانه را گسترش دهیم که با ارائه راهکارهای پیشگیرانه قطعا فشار و حجم اقدامات در معاونت های توانبخشی و اجتماعی کاسته خواهد شد. و در این امر دانشگاه می تواند از تجربیات ارزشمند بهزیستی و همچنین بهزیستی از ظرفیت های موجود در دانشگاه استفاده کند.

خالصی دوست ضمن درخواست اعلام نیازهای بهزیستی در جنبه های آموزشی و خدماتی از دانشگاه آزاد اسلامی افزودند : دانشگاه می تواند در بسیاری از طرح های اجرای با بهزیستی همکاری کند و با همراهی و همکاری فی ما بین این دو نهاد خدمات مطلوبی به جامعه هدف ارائه گردد.

ایشان در پایان : دانشگاه آزاد اسلامی استان کمال همکاری را در خصوص دانشجویان تحت حمایت بهزیستی بمنظور ارتقاء سطح خدمات و مساعدت های لازم را اعلام داشتند و تصریح کردند : در صورت نیاز و به قید فوریت موارد ویژه به دانشگاه اعلام تا در کمترین زمان مساعدت لازم انجام پذیرد.

در ادامه این جلسه در ابتدا کارشناسان دانشگاه آزاد اسلامی به معرفی ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان پرداخته و سپس احمد پیوندی معاون توانبخشی، ساره امیرجان معاون اجتماعی و انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان به معرفی حوزه های تحت سرپرستی خود پرداختند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *