فروردین ۳۱, ۱۴۰۳
ابراهیم صالحی عمران | رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای

صالحی عمران: تمام مشکلات آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را نباید در سیستم‌های آموزشی مهارتی دید

  • اسفند ۱۷, ۱۳۹۹

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: تمام مشکلات آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را نباید در درون سیستم‌های آموزش‌های مهارتی دید و قدری فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز موثر هستند.

ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در یک برنامه تلویزیونی درباره قانون جامع مهارت بیان کرد: تصویب قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و مهارتی بدین خاطر بود که فکر می‌کردند به وسیله آن می‌توان به ارائه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور پرداخت.

صالحی عمران ادامه داد: درحقیقت با تصویب این قانون می‌خواستند یک یکپارچگی و هماهنگی بین همه نوع آموزش‌های رسمی و غیررسمی با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف ایجاد کنند تا منجر به ارائه یکسری آموزش‌های مهارتی، اشتغال، افزایش بهره‌وری، رشد اقتصادی کشور شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: هرچند که آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای ما در کشور از جانب دانشگاه‌ها و مراکز مختلفی ارائه می‌شود، اما این سوال مطرح است که آیا صرف آموزش منجر به موفقیت می‌شود یا خیر؟

وی گفت: کارکرد و موفقیت بسیاری از نظام‌های آموزشی وابسته به یکسری فعالیت‌هایی است که در خارج از این نظام انجام می‌شود؛ بنابراین تصویب یک قانون یا تشکیل یک شورا به تنهایی منجر به حل چنین مسئله‌ای نمی‌شود. تمام مشکلات آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را درون سیستم‌های آموزش‌های مهارتی نباید دید و قدری فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در این زمینه دخیل هستند.

صالحی عمران با اشاره به ظرفیت‌های قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و مهارتی اظهار داشت: ظرفیت‌ها را می‌توان در دو بخش دید؛ اول یکپارچه‌سازی آموزش‌ها، چون متاسفانه بین تمام دستگاه‌های ارائه دهنده آموزش‌های فنی و مهارتی هیچگونه ارتباطاتی وجود ندارد، اما این قانون می‌تواند بین تمام آن‌ها هماهنگی ایجاد کند. دوم اینکه قانون باعث گردهمایی شرکای دیگری در خارج از سازمان‌های ارائه کننده آموزش‌های فنی و مهارتی شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *