اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

برگزاری وبینارهای کارآفرینی ، توانمندسازی اعضای باشگاه پژوهشگران و انجمن های علمی دانشجویی و مسابقه ملی مجازی ایده های نوین در مواجهه با چالش‌های دوران کرونا و پساکرونا جدیدترین فعالیت های باشگاه پژوهشگران جوان واحد علوم و تحقیقات را به خود اختصاص داده است.

  • اسفند ۱۳, ۱۳۹۹

دکتر مجید سروری رئیس باشگاه پژوهشگران جوان واحد علوم و تحقیقات به فعالیت های علمی و پژوهشی این باشگاه اشاره کرد و گفت: باشگاه پژوهشگران جوان هم اکنون دارای ۴۱۰ عضو فعال و اصلی است که اهم فعالیت آنها چاپ مقالات معتبر داخلی و خارجی ، چاپ کتب علمی پژوهشی، شرکت در کنفرانس های داخلی و خارجی، ارائه طرح های پژوهشی و شرکت در مسابقات ملی از طریق تشکیل تیم های اعضای باشگاه است.
به گفته وی، انجمن های علمی دانشجویی  نیز به عنوان بخشی از این باشگاه بوده و اعضای آنها در انجمن های متبوع خود به فعالیتهای مورد نظر هر انجمن مشغول هستند.
دکتر سروری تصریح کرد: فعالسازی انجمن های علمی و تشویق و برگزاری جلسات مداوم با اعضای انجمن ها در راستای کارآفرینی و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم از جمله برنامه ها و اهداف اعضای باشگاه پژوهشگران جوان است.
وی افزود: همچنین برگزاری وبینارهای کارآفرینی و یا آموزشی و مسابقه ملی مجازی ایده های نوین در مواجهه با چالش های دوران کرونا و پسا کرونا که در حال برگزاری است از جمله فعالیت های اخیر این باشگاه بوده است.
دکتر مجید سروری رئیس انجمن های علمی دانشجویی واحد علوم و تحقیقات در خصوص جدیدترین فعالیت های انجمن های علمی و ادبی فعال در این واحد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، امور انجمن ها بیشتر به برگزاری وبینارهای مجازی با موضوعات کار آفرینی و استارتاپی و یا برگزاری مسابقات ملی به صورت مجازی و برگزاری جلسات آنلاین با اعضای انجمن ها معطوف شده است.
به گفته وی، واحد علوم وتحقیقات دارای ۵۳ انجمن علمی دانشجویی دارای مجوز در رشته های مختلف فنی-مهندسی و مدیریت و علوم پایه و علوم انسانی است. همچنین انجمن مدیریت ساخت نیز در شرف اخذ مجوز از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است .
دکتر سروری افزود: تقویت انجمن ها یکی از مهمترین ارکان برای کمک به رفع مشکلات کشور است. از مهمترین شاخص‌ها جهت تقویت انجمن ها می توان به ارتباط با صنعت، اطلاع‌رسانی موثرتر و قوی تر انجمن‌ها به دانشجویان نسبت به فعالیتشان، استفاده از توان دانش آموختگان و استادان فعال در صنعت برای ارائه مشاوره و راهنمایی اعضا و رصد فعالیتهای علمی و صنعتی انجام شده در هر حوزه در سطح بین المللی توسط اعضای انجمن ها است.
به گفته رئیس انجمن های علمی و ادبی واحد علوم و تحقیقات، برگزاری جلسات بحث و تبادل نظر میان اعضای انجمن‌ها جهت شناسایی فرصتهای ایجاد کسب و کار و مهارت بخشی به دانشجویان از موارد قابل توجه برای تقویت انجمن ها است.
وی ادامه داد: باید با برنامه ریزی دقیق و توجه مسئولین، فعالیت انجمن‌های دانشجویی را بهبود بخشید و با برگزاری جلسات و گردهمایی ها باعث فعالیت ورونق انجمن ها شد. همچنین با در اختیارقرار دادن بودجه و تسهیلات به انجمن ها مانند: تاثیر در قبولی کنکور کارشناسی ارشد و تسهیل شرایط استخدامی آنها و …… بتوان حس رقابت دوستانه را در میان اعضا افزایش داد. 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *