فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
کاربون اکتیو میله

خط تولید کربن اکتیو میله‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل راه اندازی شد

  • اسفند ۱۱, ۱۳۹۹

نخستین خط تولید کربن اکتیو میله‌ای (گرانول) کشور توسط واحد فن آور مستقر در مرکز رشد واحد دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد اردبیل، بابک پردل رئیس مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به راه اندازی نخستین خط تولید کربن اکتیو میله ای (گرانول)، گفت: این خط تولید با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ تن، توسط مهندس احدوند به عنوان یکی از هسته های فن آور مستقر در مرکز رشد اردبیل راه اندازی و تحویل خریدار شد.

رئیس مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: این شرکت که سابقه ساخت دستگاه ها و ماشین آلات فیلر بونکر، میوه خشک کن ،کوره تحت خلا، برش و خم میلگرد را دارد برای دست یابی به دانش فنی این خط تولید سه ماه تلاش و تحقیق و همچنین بالغ بر دو میلیارد ریال هزینه کرده است و قادر است سالانه تعداد ۳۰ عدد از این خط تولید را روانه بازار کند.

وی در خصوص مشخصات این خط تولید، گفت: این خط تولید شامل سه بخش اصلی خشک کن، میکسر و اکسترودر است که خشک کن آن با پنل مخصوص و سیستم گرمایش بهینه ساخته شده و راندمان زمانی بسیار مطلوبی دارد و با مبدل حرارتی سه جداره خود احتمال تماس گازهای احتراق با محتویات داخل خشک کن را به صفر می رساند و کربن اکتیو بدون هیچ گونه آلودگی در آن خشک می شود.

پردل ادامه داد: میکسر این خط با ظرفیت هشتاد کیلوگرم با موتور الکتریکی یازده کیلووات و گیربکس شفت مستقیم برای تولید خمیر کربن اکتیو همگن طراحی شده است و با توجه به درصد بالای آب در خمیر کربن اکتیو، میکسرهای عادی قادر به اختلاط کامل مواد آن نیست. اکسترودر این خط ویژه کربن اکتیو بهینه شده دارای سیستم هیدروموتور و ظرفیت شصت کیلوگرم در ساعت مجهز به کاتر اتوماتیک و کنترل دار برای تولید میله های یک شکل و یک اندازه کربن اکتیو است. طرح سیستم ماردون این اکسترودر ویژه کربن اکتیو ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: کربن اکتیو تولید شده توسط این خط تولید در صنایع این دستگاه در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی و همچنین ساخت دستگاه های تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد و بازار مصرف خوبی دارد. لذا پیش بینی می شود کلیه خطوط تولید شده به فروش برسد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *