اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳
آموزش و پژوهش دانشجویان

با هدف بسترسازی آموزش و پژوهش دانشجویان صورت گرفت؛

  • اسفند ۱۱, ۱۳۹۹

کشت گیاه دارویی آویشن در مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه پیام نور جهرمگیاه دارویی آویشن در اراضی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه پیام نور جهرم  کشت شد.
به گزارش روابط عمومی ، دکترمحمد قناعتیان رئیس دانشگاه پیام نور جهرم  در بازدید از این مزرعه گفت:  با شروع هفته درختکاری واحد توسعه و تحقیق کشاورزی این دانشگاه  فرایند کشت ،داشت و برداشت این گیاه دارویی ارزشمند را در زمینی به مساحت ۴۰۰۰متر مربع انجام می شود 
.قناعتیان در خصوص اهداف این طرح اظهار داشت:  این طرح بلند مدت با کاشت گیاهان  دارویی دیگر از جمله مورینگا در آینده توسعه و ادامه می یابد  و هدف از ایجاد  این مزرعه  فراهم آوردن زمینه و بستر مناسب برای آموزش و پژوهش دانشجویان و اساتید این دانشگاه است.
قناعتیان افزود: برگزاری دوره های آموزش عملی در خصوص کاشت گیاهان دارویی و ترویج تغییر الگوی کشت به سمت ایجاد گلخانه و  گیاهانی که مصرف آب کمتر  دارند جهت حفاظت از آبهای زیر زمینی از جمله اهداف دیگر این طرح است..
وی همچنین بیان داشت:  گیاهان دارویی جزء منابع گرانبها و ارزشمند طبیعی است و دارای ارزش افزوده بالاست و میتواند ظرفیت بالقوه خوبی جهت درآمد زایی در این دانشگاه فراهم کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *