اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

جلسه هم‌اندیشی طرح اندیشه تمدن‌ساز دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین برگزار شد

  • اسفند ۹, ۱۳۹۹

جلسه هم‌اندیشی طرح اندیشه تمدن‌ساز  دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با حضور مسئول طرح اندیشه تمدن‌ساز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه هم‌اندیشی طرح اندیشه تمدن‌ساز دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، افتتاح دفتر هیأت اندیشه‌ورزان، تقدیر از دبیران و مربیان طرح اندیشه تمدن‌ساز و نشست هم‌اندیشی مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و نشست هم‌اندیشی هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه شریفی‌دوست مسئول طرح اندیشه تمدن‌ساز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی‌دوست در مراسم تقدیر از دبیران و مربیان طرح اندیشه تمدن‌ساز گفت: آشنایی عمیق با اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی مقام معظم رهبری، ایجاد و گسترش نگرش تحول آفرین و تمدن‌ساز در میان اساتید، آشنایی با کارکردهای عینی و پیامدهای اجتماعی آموزه‌های دینی، گسترش تفکر ولایت وحدت‌آفرین و وحدت‌ساز در میان دانشگاهیان، فراگیری مهارت تدبر در قرآن کریم و آشنایی با سیره مبارزاتی ائمه اطهار(ع) از مهم ترین اهداف طرح اندیشه تمدن‌ساز است.

وی تصریح کرد: تشکیل شورای سیاست گذاری طرح، فراخوان ثبت نام و مشارکت استادان دانشگاه‌ها، توجیه دبیران استانی و دبیران گروه‌ها، تعیین مربیان و معرفی آنها به گروه‌ها، گروه‌بندی استادان در استان‌های مختلف و تعیین زمان مباحثه و رصد، پایش و نظارت بر حسن اجرای طرح توسط شورای سیاست‌گذاری از روش‌های اجرایی طرح اندیشه تمدن‌ساز است.

حجت الاسلام شریفی‌دوست اظهار داشت: در خصوص طرح اندیشه تمدن‌ساز باید نکات اجرایی و نکات برنامه‌ای طرح تبیین شود. باید اندیشه‌های مقام معظم رهبری به اقشار جامعه به خصوص جامعه فرهیخته دانشگاهی تبیین و شناسانده شود.

وی گفت: چشم‌انداز اولیه طرح هزار استاد بود که این طرح را اجرا کنند ولی در حال حاضر ۸۰۰ گروه و ۳ هزار استاد در این طرح شرکت کرده‌اند.

مسئول طرح اندیشه تمدن‌ساز افزود: کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ۲۸ فصل دارد و ۲۸ جلسه مباحثاتی باید توسط استادان صورت گیرد و مربی کمترین حضور در مباحثات را دارد. این کتاب مشتمل بر مباحث ایمان، توحید، نبوت و ولایت است و با اینکه در سال ۵۳ توسط معظم‌له ارائه شده، دارای مباحثی جدید و جذاب است.

حجت الاسلام‌والمسلمین محمد محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین نیز گفت: اجرای طرح اندیشه تمدن‌ساز در راستای عمل کردن به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری است. طرح کلی اندیشه تمدن‌ساز در قالب اندیشه‌های اسلامی، در حال حاضر در ۱۶ گروه فعال دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فعالیت می‌کنند و اعضای آن استادان دانشگاه هستند.

حجت‌الاسلام محبی ادامه داد: هدف این طرح حاکم‌سازی گفتمان تمدن‌سازی نوین اسلامی است. شروع سراسری این طرح ابتدا از دانشگاه آزاد اسلامی بوده است. کتاب «سیر کلی اندیشه اسلامی در قرآن» برای جلسات مباحثاتی میان اساتید انتخاب شده است. این کتاب به نوعی مبانی انقلاب تا تمدن‌سازی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی را به ما می‌دهد.

دکتر ناصر حمیدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین همچنین در این جلسه ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و ولادت حضرت علی (ع) در سخنانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با عنایت و حمایت مرحوم آیت‌الله هادی باریک‌بین امام جمعه وقت قزوین و با زحمات دکتر موسی خانی رئیس اسبق این دانشگاه در سال ۷۱ تاسیس و راه‌اندازی شد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در عرصه‌های علمی هم‌چون علوم رباتیک، بتن، صنایع و مدیریت افتخارات بسیاری را در کشور و جهان به دست آورده است. در حال حاضر فارغ التحصیلان این دانشگاه به عنوان سفیران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در پست‌های کلیدی و حساس کشور منشا خیر و اثرگذاری هستند که این امر مایه مباهات و سربلندی برای این دانشگاه است.

دکتر حمیدی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین همیشه سعی کرده در همه زمینه‌ها پیشگام و پیشرو باشد و با توجه به اهمیت موضوع بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری با برگزاری جلسات مختلف با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان به تبیین این موضوع پرداخته است.

انتهای پیام/

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *