فروردین ۱۰, ۱۴۰۳
کلاس دانشگاه

حذف واژه «غیرانتفاعی» از دانشگاه‌ها در شورای انقلاب فرهنگی مسکوت مانده است

  • اسفند ۵, ۱۳۹۷

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی: حذف واژه «غیرانتفاعی» از دانشگاه‌ها در شورای انقلاب فرهنگی مسکوت مانده است

رئیس اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های غیر انتفاعی و غیردولتی کشور می‌گوید موضوع حذف واژه «غیرانتفاعی» از این موسسات آموزشی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مسکوت مانده است.

علی آهون منش در گفت‌وگو با پانا با اشاره به گلایه روسای دانشگاه‌های غیردولتی از حذف نشدن واژه «غیرانتفاعی» از این موسسات گفت: حدود سه سال است که درخواست حذف واژه «غیرانتفاعی» را به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده‌ایم اما هنوز این موضوع به طور رسمی بررسی نشده است.

رئیس اتحادیه موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های غیر انتفاعی و غیردولتی کشور افزود: هدف ما از حذف واژه «غیرانتفاعی» این است که روسای این واحدهای آموزشی بتوانند سرمایه گذاری بیشتری در حوزه آموزش عالی داشته باشند ضمن اینکه اعضای هیأت موسس دانشگاه‌ها بتوانند از ظرفیت بخش خصوصی در آموزش عالی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: از وزارت علوم و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهیم که بعد از این همه مدت درباره حذف واژه «غیرانتفاعی» از دانشگاه‌ها پاسخی به ما بدهند تا بلاتکلیف نباشیم.

حدود سه سال است که دستور حذف واژه «غیرانتفاعی» در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است. به گفته مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم عدم تصویب چنین درخواستی باعث می‌شود که نه آن موسساتی که خود قصد انحلال دارند به سمت منحل کردن بروند، چراکه قانون می‌گوید اموالشان به وزارت علوم تعلق می‌گیرد که منصفانه نیست و نه آن سرمایه گذاری که از بیرون قصد دارد بخش غیرانتفاعی را رشد دهد، وارد سرمایه گذاری می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *